Dietetyk radzi. Kawa.. Kawa.. Kofeina

Dietetyk radzi. Kawa.. Kawa.. Kofeina

Jak już próbujecie się doliczyć dłużej niż 10 sekund to mogę Wam powiedzieć, że za dużo..😉

Pamiętajcie, że kofeina mimo, że pozytywnie oddziałuje na nasz organizm ma też negatywne skutki. Jej zbyt duża ilość powoduje rozdrażnienie, skoki cukru, a także bezsenność lub płytki sen. 🤨

Musicie pamietać, że kofeina nie znajduję się tylko w kawie, ale i w herbacie, yerba mate, a nawet kakao. Nie rzadko jest jej dużo w napojach dostępnych w sklepach.🥤
Wg EFSA, Agencji do Spraw Bezpieczeństwa Żywności bezpieczne spożycie to do 400mg na dobę.👌

Zastanawiacie się ile to 400mg kofeiny.🤔
Podamy Wam przykłady:
-12 puszek 330ml Coca Coli,
– 2 duże kawy z kawiarni,
– 6 kubków czarnej herbaty.

Pamietajcie, warto czasem odpocząć od kofeiny, gdyż organizm się do niej przyzwyczaja i potrzebujemy cały czas więcej i więcej aby odczuć pobudzające działanie📊