Dieta podczas Covid-19

Dieta podczas Covid-19

Tagi: , , , , ,

Wstęp.

Zakażenie najpoważniejszą pandemią jest bardzo stresujące dla wielu osób. Boimy się covid’a jak ognia. Jak sobie radzić, jak unikać to wszyscy wiemy. Ale czy można w jakiś sposób się odżywiać aby minimalizować ryzyka zachorowania i mieć łagodniejszy przebieg? Postaramy się dzisiaj troszkę przybliżyć ten temat.

 

Zbilansowane odżywianie.

Nasza codzienna dieta powinna być zbilansowana. Nie powinniśmy niepotrzebnie generować niedoborów składników, zarówno makroskładników (białek, węglowodany, tłuszczy) jak i mikroskładników (witaminy i minerały). Powinniśmy odżywiać się normokalorycznie czyli najprościej mówiąc nie chodzić głodnym, ani przesadnie przejedzonym.

 

Dieta bogata w…

Dieta powinna być bogata w świeże warzywa i owoce. Minimum 3-4 porcje dziennie po około szklance. Warto wybierać sezonowe produkty, z nastawieniem na zielone warzywa. Warto również korzystać z nieprzetworzonych, pełnoziarnistych produktów, które są bogactwem składników, w tym dobroczynnego błonnika.

 

Witamina D.

Niezależnie od pandemii, powinniśmy stale i regularnie suplementować witaminę D3. 2tyś jednostek, to dawka adekwatna, w stosunku do naszego zapotrzebowania. Grupy ryzyka powinny ją podwoić. Nie powinniśmy generować niedoborów, a niedobór witaminy D jest bardzo powszechny.

 

Aktywność fizyczna.

W zdrowym ciele zdrowy duch. To trochę trywialne, ale sporo w tym prawdy. Umiarkowana, nie obciążająca aktywność fizyczna również pozwala czuć się dobrze i utrzymywać organizm w dobrym stanie. Sam w sobie ruch wykazuje mnóstwo pozytywnych skutków zdrowotnych.

 

Fast food stop.

Mimo wszystko żywność przetworzona, która łączy tłuszcze trans oraz cukry proste nie powinna być elementem zdrowej zbilansowanej diety. Nie musimy całkiem eliminować tych “przyjemności” ale warto ograniczyć do niezbędnego minimum.

 

Podsumowanie.

Tych kilka rzeczy jesteśmy w stanie zrobić, aby wspomóc odporność organizmu w walce z infekcjami wirusowymi.