Czy jest dieta idealna?

Czy jest dieta idealna?

Tagi: , , , , ,

Wstęp.

Możemy mieć różne cele. Odchudzanie, utrzymanie masy ciała czy budowa masy ciała. Czasem chcemy poprawić wyniki w sporcie. Szukamy diety idealnej. Czy taka istnieje? Czy powinniśmy przeszukiwać cały internet w celu znalezienia takiego planu. Czy dieta keto, low carb, wysokowęglowodanowa czy jej rodzaj przybliży nas do sukcesu? Postaram się dziś na to w kilku słowach opowiedzieć.

 

Wybór diety.

Dieta keto a wysokowęglowodanowa? Która lepiej spala tłuszcz? Odpowiedź brzmi, obie spalają tak samo. Nie ma diety, która lepiej i korzystniej będzie redukować masę tłuszczową. Zależy to zupełnie od innych czynników. Wg badań sukces planu żywieniowego zależy od tego jak długo jesteśmy plan w stanie realizować w ramach wybranych restrykcji. Oraz.. wartości energetycznej.

 

Realizacja planu żywieniowego.

To jest klucz. Wybieramy typ/sposób odżywiania dostosowany do własnych preferencji żywieniowych. Powinniśmy wybrać rodzaj diety taki, który idealnie wpasowuje się w nasze preferencje żywieniowe. Jeśli lubimy pieczywo powinniśmy skierować się ku diecie zbilansowanej typu śródziemnomorskiego. Jeśli mięso, ryby, orzechy, warto wybrać dietę keto. Jeśli nie lubimy mięsa, może dieta wegetariańska. Wybranie jadłospisu w stosunku do własnych preferencji, poskutkuje dłuższą realizacją takiego planu. Jeśli jemy to co lubimy, trwamy dłużej.

 

Wartość energetyczna.

Jeśli już wybraliśmy taką dietę, która spełnia nasze oczekiwania, czas na dobranie wartości energetycznej. Powinniśmy wybrać poniżej naszego zapotrzebowania (lub powyżej) w stosunku do określonego celu. To warunkuje efekty. Pamiętajmy tylko że zbyt duża restrykcja (deficyt energetyczny) będzie potęgował głód, może to spowodować, że zrezygnujemy z planu. Warto na wstępie dobrać mniejszy deficyt energetyczny.

 

 

Podsumowanie.

Dwie najważniejsze rzeczy, na które powinniśmy zwrócić uwagę. To warunkuje sukces naszego planu żywieniowego. Obierajmy realny cel. Wybierzmy sposób odżywiania, który robimy i do dzieła. Wtedy stworzymy dla nas dietę idealną.