Jak naprawić zszargane nerwy dietą?

Jak naprawić zszargane nerwy dietą?

Odpowiedzią może okazać się jeden podstawowy mikroelement diety jakim jest magnez!

Niestety oczyszczona i przetworzona żywność zawiera go bardzo mało. Jest on usuwany wraz z procesem oczyszczania ziaren przy procesie przygotowywania mąki. Straty mogą sięgać nawet 70-80%!

Badania statystyczne pokazują, że niedobory magnezu nie są niczym niespotykanym, a wręcz występują zdecydowanie za często. Szacuje się, że poważne niedobory mogą sięgać nawet 80% społeczeństwa!

Komu grozi niedobór magnezu?

  • uczniom, studentom oraz ludziom intensywnie pracującym umysłowo
  • ciężko pracującym fizycznie
  • osobom żyjącym w ciągłym stresie
  • kobietom ciężarnym oraz w okresie menopauzy
  • osobom stosującym restrykcyjne diety odchudzające.

 

 

Bogate źródła magnezu:

Do najlepszych źródeł tego pierwiastka zalicza się przede wszystkim dobrze zmineralizowaną wodę, taka też forma jest najlepiej przyswajalna. Ze źródeł spożywczych magnez możemy uzupełnić po przez włączenie do diety: pełnoziarnistych produktów takich jak kasze, ryż brązowy, chleb żytni, nasiona roślin strączkowych, kakao naturalne, orzechy i pestki, płatki owsiane czy zielone warzywa.

 

Przy aktywnym trybie życia bardzo łatwo przeoczyć niedobory. Winę za złe samopoczucie i brak energii zwalamy na stres i natłok obowiązków. Jednak prawda leży gdzieś po środku. Po przez uzupełnienie niedoborów możemy zredukować ilość niepotrzebnego stresu i przemęczenia.

Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on Pinterest