Dieta na dobre samopoczucie

Dieta na dobre samopoczucie

Co jeść aby czuć się dobrze?

 

Podstawą jest bogaty i zbilansowany jadłospis oparty o wszystkie grupy produktów spożywczych takich jak: owoce i warzywa, produkty zbożowe, mięsa, ryby, nabiał, jaja, oliwa, orzechy i nasiona roślin strączkowych. Dzięki tak zbilansowanemu jadłospisowi dostarczysz niezbędnych składników odżywczych i budulcowych takich jak witaminy, minerały, flawonoidy, antyutleniacze.


 

Odpowiednia dieta zabezpieczy organizm przed nadmiernym stresem i starzeniem się komórek. Witaminy z grupy B oraz magnez ukoją twoje nerwy, a źródła pełnowartościowego białka i tłuszczy wspomogą pracę mózgu.

 

Niezbędny jest również udział odpowiedniej ilości warzyw i owoców bogatych w flawonoidy i antyutleniacze chroniące komórki przed wolnymi rodnikami. Zabezpieczając się zawczasu powstrzymasz rozwój wielu chorób w przyszłości.

 

Do dobrego samopoczucia niezbędna jest również aktywność na świeżym powietrzu. Tak więc jeżeli mieszkasz w dużym mieście lub jego okolicach wyjedź czasem na wieś lub do lasu. Powietrze tam jest zdecydowanie inne, ponadto obcowanie z naturą świetnie koi nerwy i relaksuje.

 

Zanim zaczniesz dbać o innych zadbaj najpierw o siebie!