Co kryje się w jajku? Cz I

Co kryje się w jajku? Cz I

[et_pb_section admin_label=”section” fullwidth=”on” specialty=”off” background_color=”#2ea3f2″ inner_shadow=”on” parallax=”off”][et_pb_fullwidth_header admin_label=”Fullwidth Header” background_layout=”light” text_orientation=”left” header_fullscreen=”off” header_scroll_down=”off” background_color=”#ffffff” parallax=”off” parallax_method=”off” content_orientation=”center” image_orientation=”center” custom_button_one=”off” button_one_letter_spacing=”0″ button_one_use_icon=”default” button_one_icon_placement=”right” button_one_on_hover=”on” button_one_letter_spacing_hover=”0″ custom_button_two=”off” button_two_letter_spacing=”0″ button_two_use_icon=”default” button_two_icon_placement=”right” button_two_on_hover=”on” button_two_letter_spacing_hover=”0″]

Jajka i potrawy z nich przygotowywane takie jak omlety, suflety, pasty zajmują specjalne miejsce na naszym talerzu. Nie tylko ze względu na swoje właściwości ale też smak. Całe szczęście już coraz mniej osób uważa, że jedzenie jajek może być niebezpieczne dla zdrowia lub po prostu, że może zepsuć efekty ich diety. Jak pokazują to coraz liczniejsze badania prawda wygląda zupełnie inaczej. Natomiast mity związane z jajkami przechodzą już do lamusa.

 

Spójrz na jajko jak na najbardziej odżywczy produkt spożywczy na ziemi. W jednej sztuce ukryta jest cała masa składników odżywczych niezbędnych do rozwoju nowego życia, w pełni indywidualnego organizmu. Aby dostarczyć podobne ilości składników odżywczych ze źródeł roślinnych musielibyśmy zjeść około 10 różnych produktów, dostarczając tym samym niechcianych elementów diety. Nie mielibyśmy również pewności czy wszystkie elementy przyswoją się w takim samym stopniu. Prawdę mówiąc mielibyśmy zdecydowaną pewność, że nie przyswoją się na pożądanym poziomie…

 

Co natomiast z cholesterolem? 

 

Wokół tego lipidu narosło wiele kontrowersji. Cholesterol był posądzany o podnoszenie ryzyka chorób serca i układu krwionośnego. Jednakże jak pokazała prawda wpływ spożywanego cholesterolu ma około 1% udział w objętości tego składnika w naszej krwi. Za 99% odpowiada produkcja endogenna, czyli produkcja przez nasz własny organizm. Jedyne na co powinniśmy zwrócić uwagę to nie sam poziom cholesterolu a proporcje poszczególnych frakcji HDL i LDL, które powinny wynosić 1:3 lub 1:2. Co ciekawe jajka świetnie sprawdzają się w roli mediatora normującego ten stosunek.

egg-1510449_640

 

[/et_pb_fullwidth_header][/et_pb_section]